Akik néha idetévednek:

2013. október 27., vasárnap

Csokoládé desszert





A következő desszert egy vékony csokoládés piskóta lap, tejszínnel lazított ganache krémmel töltve, étcsokoládé karikába töltve.

Most első alkalommal használtam transzfer főliát a desszert oldalának díszítésére. Ezt A4 méretben a Nyugati Pályaudvarhoz közeli üzletben szereztem be, de több cukrászati alapanyagokkal foglalkozó üzletben is láttam már. Biztosan többször is fogom használni. 

A felhasznált alapanyagok:

Piskótához:
  • 4 tojás
  • 80 gr liszt
  • 80 gr cukor
  • 10 gr kakaópor

A tojásokat szétválasztjuk. A tojássárgáját felverjük a cukor harmadával. A tojásfehérjét felverjük a maradék cukorral. A kakaóport a liszttel összekeverjük. A felvert tojásfehérjéhez óvarosan keverjük a tojássárgáját és a lisztes keveréket. Sütőpapírral bélelt tepsiben sütjük ki a lapot, 160 C fokon.
Hagyjuk kihülni.

A krémhez:
  • 1 dl tejszín
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 2 dl tejszínből felvert hab, kevés cukorral ízlés szerint

A tejszínt felmelegítjük, beletesszük a darabokra tört étcsokoládét és levéve a tűzről, kavargatva megolvasztjuk. A habhoz keverjük a ganach krémet. Habzsákba töltjük.

Isler méretű kerek kiszúrókat használtam a desszert elkészítéséhez. Alulra került egy piskóta, melyet alkohollal kicsit meglocsoltam. Habzsák segítségével megtöltöttem a formát. Mélyhűtőben dermesztettem.

Díszítéshez:
- 20 dkg vízgőz felett felolvasztott étcsokoládé
- friss gyümölcsök
- kakaópor

A transzferfóliát a desszert magasságának megfelelő csíkokra vágtam. A vízgőz felett felolvasztott étcsokoládét spaklikés segítségével vékonyan rákentem a csíkokra és mielőtt megdermedhetett volna a csokoládé a desszert oldalára simítottam. A tetejére kakaóport szitáltam, friss gyümölcsökkel díszítettem. Hűtőbe tettem néhány percre. Amikor a csokoládé megdermedt, a fóliát levettem a desszert oldaláról.

A desszert fogyasztásáig visszatettem a hűtőbe.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Saját fotó
Budapest, Hungary
I share some recipe it with those who like to make cakes. (Megosztok néhány receptet azokkal akik szívesen készítenek süteményeket.)