Akik néha idetévednek:

2010. június 21., hétfő

Tiroli rétes - mákos




Vajas tészta hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 50 dkg lapmargarin
- 2,5 dl hideg víz
- 1 dkg ecet
- 1 dkg só

A lapmargarin 80%-át és a liszt 20%-át összegyúrom, téglalapot formálok belőle, tálcára teszem, lelisztezem, pihentetem.

A vízben feloldom a sót, hozzáöntöm az ecetet. A fennmaradó lisztben elmorzsolom a maradék vajat, a víz fokozatos hozzáadásával simára összegyúrom. Lehet, hogy nem kell az összes víz! Lisztezett asztalon kigömbölyítem, késsel bevagdosom a tetejét, letakarom, 15-20 percig pihentetem. Akkor jó a tészta, ha meghúzom, és nem ugrik vissza.

A tésztának négy fület hajtok, belecsomagolom a vajas részt. Így:


















Kinyújtom, szimplán behajtom, kinyújtom, duplán behajtom. Így:











Újabb 15-20 percig pihentetem letakarva. Közben a mákot ledarálom.

Nyújt, szimpla, nyújt, dupla, pihen, amíg a töltelék készül. (Módját lásd kicsit feljebb.)

Töltelék:
- 30 dkg mák
- 10 dkg citrom
- 5 dkg mazsola
- 30 dkg kristálycukor
- 2 dkg vaníliás cukor
- Barackíz ha túl kemény lenne
- összekeverés után ízlés szerint,
- illetve citromlé

Cukrot annyi vízzel hogy ellepje felmelegítem kb forrásig, majd egy külön tálba mindent összekeverek.

A tésztát téglalap alakúra kinyújtjuk, levágunk két kb 5 cm-es csíkot majd egy csíkban kb a közepére belerakom a máktölteléket, bekenem tojással a tészta felső részét, azt ráhajtom, majd az alsó részét is és azt is ráhajtom. A tetejét farkasfog alakzatban díszítem majd tojással lekenem és mehet a sütőbe 230 C-ra amit nem szabad kinyitni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Saját fotó
Budapest, Hungary
I share some recipe it with those who like to make cakes. (Megosztok néhány receptet azokkal akik szívesen készítenek süteményeket.)